dinsdag 18 juni 2013

Comfortzone

Iedereen bevindt zich in bepaalde situaties in comfortzones. Op het werk, thuis, met vrienden, hobby's. Veilige omgevingen die je kent en waarin je je thuis, vertrouwd en op je gemak voelt en waarbinnen je je makkelijk beweegt. Ben jij je bewust van die zones? 
Als je je wilt ontwikkelen en wilt groeien als mens, is uit je comfortzone stappen een belangrijke actie. Is er iets dat je zou willen, maar niet durft? Dat is een aanwijzing om uit je comfortzone te stappen en gewoon te DOEN.

Ik ben zelf de afgelopen maanden regelmatig uit mijn comfortzone gestapt. Tijdens mijn proces om mijn praktijk op te zetten en mijzelf kenbaar te maken. Ik ontdekte o.a. social media als middel om dat te doen. In het begin was ik onzeker. Wat ga ik schrijven, hoe vaak, hoe komt het over? Gaandeweg merkte ik dat ik daar niet meer mee bezig was. Het is mij eigen geworden. 
Deze blog beginnen vond ik spannend en was een stap buiten mijn comfortzone. Iemand vroeg laatst of er reacties op komen. Die komen er af en toe. Gaandeweg merk ik dat het voor mij het belangrijkst is dat ik een boodschap overbreng en mensen tot nadenken stem. En het is fijn als dat gedeeld wordt, maar dat hoeft niet. Dat heeft deze stap mij opgeleverd.

Ben jij je bewust van je comfortzone? In welke situaties voel jij je veilig? En zijn er momenten dat je uit die comfortzone stapt? Daar uitstappen betekent vaak dat je nieuwe ervaringen opdoet in het leven. Nieuwe mensen ontmoet, nieuwe activiteiten onderneemt, elkaar inspireert. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Natuurlijk kun je ervoor kiezen om in je comfortzone of je veilige, kenbare leven te blijven. Steeds dezelfde mensen te zien, steeds dezelfde ervaringen te hebben. Daar is niets mis mee. Je kunt je ook afvragen waarom je dat wilt en of je er gelukkig van wordt...

Warme groet,
Karin Witte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten