dinsdag 2 juli 2013

Interview

Op het 'Durf te vragen'-festival in Maarssen afgelopen april ontmoetten mijn collega coach/vriendin en ik Kees Kortmulder. Een vrolijke en enthousiaste man die bij de organisatie van de locatie hoorde en foto's maakte van het festival. In het kader van durf te vragen vroeg mijn collega of hij professionele foto's van haar wilde maken voor op haar website. En dat wilde hij. De gratis reportage leverde mooie foto's op.

In het kader van netwerken voegden wij elkaar toe op linkedin en twitter. Kees heeft een eigen bedrijf in oa personal branding en geeft adviezen op het gebied van social media. Toen een tweet voorbij kwam over zijn blogrubriek ShowKees, waarin Kees startende ondernemers interviewt om zich te profileren, heb ik gevraagd of ik in deze rubriek mezelf mocht presenteren. Het concept spreekt mij aan: jonge ondernemers de kans bieden om zichzelf te presenteren. 

Het interview heeft inmiddels plaatsgevonden. Ik mocht een middag alleen maar over mezelf praten :-) Dit werd opgenomen op video;  korte stukjes zijn opgenomen in de blog. Spannend vond ik het in het begin: hoe kom ik over? Wat ga ik vertellen? Maar Kees stelde mij op mijn gemak. Door de pakkende vragen die hij stelde, werd ik mij bewuster van hoe ik mezelf en mijn praktijk wil laten zien. Het ging niet alleen over mijn praktijk Center You, maar ook over mij als persoon. En dat op een moment waarop ik mijn focus verschuif naar het bedrijfsleven. Hoe mooi is dat...
Daar wil ik een brug slaan naar spiritualiteit, op mijn eigen manier door mijn warme zakelijkheid te combineren met nuchtere spiritualiteit. Geen vage woorden, maar concrete resultaten. Want daar draait het om in het zakenleven. Mijn doel is om ook daar mensen bewuster te maken van hun lichaam en geest. Ik kon precies overbrengen wat ik wilde zeggen.

Ik legde oa uit over de bedrijfsreadings die ik geef en hoe deze methode onzichtbare processen die spelen binnen een bedrijf zichtbaar maakt, effectief en snel. Het kan ingezet worden bij specifieke vragen als waarom is er veel ziekteverzuim, waarom loopt het op een bepaalde afdeling niet, hoe kan samenwerking verbeterd worden, maar ook voor een algehele doorlichting.
Yoga op de werkvloer en zgn. oplaadmomenten organiseren zijn tevens nieuwe diensten die ik aanbied bij bedrijven. Een nieuwe richting voor mij.

Kees hoorde mijn relaas aandachtig aan en stelde nadenkvragen. Normaal gesproken ben ik degene die dat doet en ik vond het leuk om dit nu zelf te ervaren. Het resultaat mag er zijn!
Lees hier mijn interview. http://socialbusinesskees.nl/2013/06/karin-witte/#more-2154

Bedankt Kees, voor deze kans!

Warme groet,
Karin Witte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten